3 namirnice koje će poboljšati vaše varenje

grcki-jogurt-dobar-za-varenje-probiotik

Problemi sa varenjem su danas izuzetno zastupljeni u ljudskoj populaciji, a razlog ovome je gotovo izvesno neuravnotežena ishrana i takozvana brza hrana, sa velikim procentom masti i malim udelom vlakana, koja su ključna za održavanje optimalnog stanja digestivnog sistema.

Danas ljudi imaju sve manje vremena za obrok za stolom, budući da brz tempo savremenog života gotovo nameće dominantnost obilnih, brzih obroka, koji se često konzumiraju sa nogu, te preskaču početak varenja koji se dešava već u ustima. Loše sažvakana hrana i nizak unos vlakana u ishrani, osnovni su razlozi za loše varenje.

Loše varenje prepoznaćete kroz simptome poput nadutosti, čestih gasova, problema sa želucem i gorušicom, mučninom i problemima sa probavom. Sve od navedenog može značajno uticati na kvalitet života, a zabrinjavajuća je statistika koja pokazuje sve više ljudi koji pate od problema sa varenjem.

Za lečenje digestivnog trakta, ponekad su potrebni medikamenti ili čak kliničko lečenje, međutim u najvećem broju slučajeva, nakon prvih simptoma možete uvesti neke izmene u vašoj ishrani, i osetiti poboljšanje već nakon nekoliko dana ili nedelja. U nastavku teksta, pročitajte koje 3 namirnice će vam pomoći na putu do boljeg varenja.  

#1 Jogurt – neprikosnoveni zaštitnik digestivnog sistema

Jogurt je namirnica koja može biti bogata probiotskim kulturama i neprikosnoveni je zaštitnik crevne flore i prevencija problemima sa digestivnim sistemom. Naročito mlečni proizvodi kompanije Imlek, koji su u svoju uvrstili ponudu posebnu liniju probiotskih jogurta i jedini na tržištu dokazali blagotvorno dejstvo probiotskih kultura iz njihove Balans linije, mogu doprineti ravnoteži bakterija u crvenoj mikroflori.

Budući da je ovaj jogurt izvor probiotika, mnogi lekari ga preporučuju za svakodnevnu konzumaciju, ne samo za tretiranje postojećih simptoma već i kao prevenciju nastajanja problema sa varenjem. Neka istraživanja pokazuju da nakon samo 10 dana svakodnevne upotrebe probiotskog jogurta, možete značajno unaprediti stanje vašeg digestivnog sistema. 

Najbolje je konzumirati jogurt u svojoj izvornoj formi, međutim ukoliko niste ljubitelj jogurta, možete probati i one obogaćene voćem ili žitaricama, kako bi iskoristili sve benefite jogurta, a istovremeno uživati u nutritivno kvalitetnom obroku.  Dobra vest je da na tržištu od skoro postoji i jogurt bez laktoze, pa u njemu mogu uživati i ljudi osetljivi na mlečni šećer. 

#2 Mahunarke – hrana bogata vlaknima preduslov dobrog varenja

Ishrana bogata vlaknima je ključna za optimalno stanje digestivnog sistema. Preporulena dnevna količina unosa vlakana iznosi između 25 g i 38 g dnevno, a mahunarke su namirnice koje definitivno imaju najveći procenat ovog nutrijenta na 100 grama.

Vlakna, ili drugačije dijetska dlakna, sastoje se od biljnih komponenti kao što su celuloza, skrob, lifnini, pektini, oligosaharidi i drugih, a ona se u stomaku ponašaju tako, da menjaju način na koji drugi nutrijenti i hemikalije bivaju apsorbovani! Mahunarke i žitarice su zdrava hrana koje morate uvrstiti u vašu ishranu.

Namirnice bogate vlaknima, poput mahunarki ili zelenog povrća, prilično se sporo vare, pa vam ujedno pružaju dug osećaj sitosti. Međutim, jedna od glavnih benefita mahunarki i namirnica bogatim vlaknima, jeste upravo poboljšanje probave. Mnogi gastroenterolozi veruju da je ishrana bogata vlaknima upravo ključ zdrave crevne flore.

#3 Đumbir – prirodni lek za probleme sa stomakom 

Đumbir je namirnica koja ima brojne namene, i jedna od onih biljaka koje se mogu koristiti u različitim formama. Đumbir se može konzumirati u vidu čaja ili dodatak jelima i smutijima. Čest je začin u kineskoj kuhinji

Zdravstvene blagodeti ove biljke, preciznije korena biljke, naširoko su poznati, a u nekim zemljama đumbir kao pomagalo protiv mučnina i povraćanja je prepoznato i od zvanične medicinske struke. Mnogi ljudi konzumiraju upravo čaj od đumbira kako bi ublažili simptome mučnine i povraćanja, kao i dijareje. 

Đumbir vam takođe može pomoći i kod ublažavanja bolnih mentrualnih bolova, naročito kod bola u stomaku. Ova korenasta biljka prirodni je analgetik, koja bi svaka kuća trebalo da ima, u slučaju da želi prirodno i momentalno olakšavanje simptoma.

Znamo da je put do zdravog digestivnog sistema – pravilna i uravnotežena ishrana. Ukoliko želite da podržite vašu crevnu floru, savetujemo vam da uvrstite ove tri super namirnice u vašu svakodnevnu ishranu, i ne sumnjamo da ćete rezultate videti brže nego što očekujete.

Brza hrana i nutritivno siromašna hrana, mogu se konzumirati povremeno, ali nikako ne treba da dominiraju vašom svakodnevnom ishraom. Ukoliko ste ljubitelj peciva i pekare, uvek se potrudite da nekako oplemenite taj nutritivno siromašan obrok šoljom jogurta. 

Pokušajte da makar jednom dnevno popijete čaj od đumbira, a nedeljom skuvate velike količine pasulja, tako da osigurate kvalitetan obrok 2 dana u nedelji. Sve ove male promene dovešće vas do rezultata na kojima će vam vaš stomak biti zahvalan. Čuvajte svoje zdravlje na vreme, i pravite male promene u svojoj rutini ishrane. 


Ostavite Vaš komentar