Kako bi moderne firme trebalo da izgledaju i čime da budu opremljene

kancelarija-enterijer

Za zaposlene je od izuzetnog značaja okruženje u kome rade i gde provode najveći deo svog vremena u toku dana. Zato je potrebno da radno mesto bude prilagođeno potrebama zaposlenih, jer nezadovoljstvo može da dovede do neproduktivnosti, što može nepovoljno uticati funkcionisanje cele firme.

Okruženje u kome će se zaposleni osetiti kao kod kuće nije jednostavno kreirati. Neophodno je da ono bude takvo da kod njih podstakne motivaciju i želju za radom. Kada je reč o modernim firmama, njihove prostorije treba da odaju sliku profesionalizma i poverenja i da ostave pozitivan utisak kako na zaposlene, tako i na klijente koji dolaze. 

Opremiti modernu firmu nije lak zadatak, a svaka uspešna firma mora imati kvalitetan prostor za rad, gde će njeni zaposleni imati dovoljno mesta za lični i profesionalni rast i razvoj.

Stoga, mi danas odgovaramo na pitanje: kako treba da izgleda i čime treba da bude opremljena jedna moderna firma?

Prijatan kancelarijski prostor

Prvi (i glavni) korak u opremanju svake firme je sređivanje kancelarija. Važno je da one budu čiste, uredne i da ostavljaju prijatan utisak: da izgledaju opušteno, a istovremeno dovoljno ozbiljno. Takođe, obratite posebnu pažnju na to da svaki zaposleni ima dovoljno prostora za sebe i svoj rad. Razmišljajte malo unapred – ukoliko će se vaša firma širiti, potrebno je da prostorije budu takve da se mogu prilagoditi novom broju zaposlenih.

Vodite računa prilikom izbora nameštaja. Potrudite se da ga uklopite u izgled kancelarije. Svaki sto mora da ima svoj računar, a stolice treba da budu udobne kako bi zaposleni bez muke mogli da provedu svoje radno vreme u njima.

Funkcionalno uređena kuhinja

I dok svaka firma podrazumevano ima dobro opremljene kancelarije, moderne firme se izdvajaju po funkcionalno uređenim kuhinjama u kojima zaposleni mogu da se osveže za vreme pauze – da ručaju, skuvaju kafu i slično.

Neka aparati koji rade za Vas poput mašine za pranje sudova, frižidera, mikrotalasne pećnice, aparata za kafu i čajnika za vodu postanu sastavni deo kuhinjske opreme u firmi. Zahvaljujući njima, vaši zaposleni će moći da čuvaju i podgrevaju hranu. Ne zaboravite pribor za ručavanje kao i zalihe kafe, šećera, soli i čajeva.

U zavisnosti od veličine kuhinje, odaberite nameštaj za nju – stolice, sto za ručavanje i kuhinjske elemente. Sa tako uređenom kuhinjom kod zaposlenih će se stvoriti utisak kao da borave kod kuće.

Obezbedite zaposlenima prostor gde će moći da odmore

Posebna prostorija za odmor nije obavezna ali je preporučljiva. Brojne velike kompanije ih imaju, a njihovi zaposleni tvrde da je to nešto što im u velikoj meri olakšava dan proveden na poslu.

Naime, u pitanju je odvojena soba koja nema apsolutno nikakve veze sa poslovnim prostorijama. Obično su to prostorije u kojima se nalaze udobne fotelje ili lejzi begovi, sa velikim televizorom i nekim društvenim igrama poput stonog fubala, bilijara i slično.

Ovo pomaže zaposlenima da se rasterete i da svoje misli skrenu sa posla, da se odmore i tako odmorni budu produktivniji.

Ne zaboravite na pušače

Topla je preporuka da se u kancelariji zabrani pušenje, kako zbog zaposlenih kojima duvanski dim smeta, tako i zbog klijenata koji će dolaziti u vašu firmu.

Kako bi se među zaposlenima održao ravnopravni položaj, obezbedite odvojenu prostoriju ili terasu za pušače, koji će moći da izlaze tamo na pauzu.

Odvojte jednu prostoriju za skladištenje

Od velikog je značaja da svaka firma ima prostoriju za skladištenje. Kancelarije bez ovakve prostorije izgledaju neuredno, što može ostaviti loš utisak na klijente koji dolaze u vašu firmu. 

U ovu prostoriju se mogu odlagati svi naručeni materijali – od papira za štampanje do ubrusa, kao i sve druge stvari, neophodne za rad i održavanje reda u firmi.

Ništa bez dobrog osvetljenja i dekoracija

Dobro osvetljenje u prostorijama vaše firme je važno jer stvara posebnu atmosferu i omogućava zaposlenima da rade dobro svoj posao. Pokušajte da napravite ravnotežu između dnevnog i veštačkog svetla kako se ne bi stvarao preveliki napor za oči.

Odaberite idealnu boju za zidove i ne zaboravite na zidne dekoracije koje treba da podstaknu kreativnost i produktivnost kod zaposlenih. Dekoracije na zidu mogu biti u obliku nekih umetničkih dela, a dobar posao će učiniti i ako to bude logo vaše firme. Biljke će takođe uneti malo boje i živosti u kancelarijske prostorije.

Ovo nisu jedine stvari i prostorije kojima možete opremiti svoju firmu. Spisak je dugačak: od parkinga za zaposlene do čekaonice za goste i postavljanja klima uređaja, a mi smo vam izneli samo nekoliko najbitnijih. Ukoliko nameravate da u skorije vreme uređujete svoju firmu, obratite pažnju na sve navedeno i sigurno ćete biti zadovoljni konačnim rezultatom. Najvažnije je da se fokusirate na spoj kućnog i poslovnog ambijenta i vaši zaposleni će vam biti zahvalni.

U slučaju da niste sigurni na koji način je najbolje da uredite svoju firmu i šta biste voleli da se u njoj nađe, pomoć uvek možete potražiti od nekog stručnjaka koji se bavi dizajnom enterijera, a koji će vam sasvim sigurno dati najbolji mogući savet. 

 


Ostavite Vaš komentar