Nekoliko stvari na koje treba da paze amateri i veterani vožnje

telefoniranje u toku voznje

Sva razlika između veterana vožnje i početnika jeste u shvatanju sigurnosti. Jer, jednom kada naučite da položite vozački ispit, samo ćete ponavljati jedne te iste radnje zauvek.

Međutim, ono što će pravi svu razliku jeste da li ste uvek na optimalnom nivou za vožnju, kao i u samoj vožnji.

Zato, iskusni vozači znaju na šta da obrate pažnju da bi omogućili maksimalnu bezbednost ne samo za sebe već i za druge učesnike u vožnji.

Brzina vožnje

Ključno i osnovno jeste da pazite kojom brzinom vozite. Naravno, kada tek počinjete da vozite sigurno nećete voziti kao manijak. Sigurno je da ćete obraćati pažnju na brzinu, i nećete biti toliko ludo hrabri da pritisnete papučicu za gas do kraja.

Međutim, malo vremena je potrebno da prođe da 90% vozača počne da veruje da ima dovoljno iskustva da može da vozi kako im se prohte. Učinite sebi uslugu i budite u onih 10%.

Uvek i svuda poštujte ograničenja brzine, nemojte da pretičete druge u gužvama, i nikada nemojte da žurite. Većina udesa se upravo dešava usled nemogućnosti kočenja, kada vozači ne vide jedni druge. Doduše, postoji još jedan bitan faktor koji nikada ne treba zanemariti.

Umor

Nažalost, dešava se da ljudi zaspu za volanom. Do ovoga dolazi usled povećanog umora, kada vozač nije u mogućnosti da pravovremeno reaguje.

Umor može biti posledica rada i napora, ali isto tako može biti posledica konzumacije alkohola i drugih supstanci. Ovde je odgovornost vozača maksimalna. Isto tako, ukoliko ste tek počeli da vozite, ili vozite već neko vreme uvek treba da napravite pauzu kada ste umorni.

Iako možete biti u velikoj žurbi, i može da vam se učini da po cenu sopstvenog zdravlja morate da stignete negde, napravite pauzu. Iako vam može izgledati kao gubljenje vremena, ovo će zapravo sprečiti mogućnost nastanka udesa. Mogućnost da pravilno rasuđujete u saobraćaju je nezamenljiv kvalitet.

Pravila saobraćaja

Već posle tri meseca vožnje, ljudima počinje se pričinjava da imaju ogromno iskustvo u vožnji. Međutim, do problema u vožnji može lako doći kada ne poštujete pravila saobraćaja.

Ukoliko prestanete da poštujete pravila saobraćaja, onda nije ni bilo razloga da polažete vozački ispit uopšte. To treba shvatiti tako da, naravno, niko zaista ne krši pravila saobraćaja čisto da bi ih kršio.

Naprotiv, ono što ljudi rade jeste da sebi dozvole s vremena na vreme da naprave neki prestup u saobraćaju. Jer, njihov rezon je takav da oni misle da to niko neće primetiti.

Sigurno ste makar jednom videli kako neko prolazi kroz crveno, i kako neko pretiče kada ne treba. Nekada to može da prođe, ali nekada to može dovesti do katastrofalnih posledica u saobraćaju.

Gde god bili i šta radili, nikada ne smete da sednete za volan pod afektom.

Nervoza u vožnji

Pre loših puteva, rupa na putu, loših uslova i zakrčenih autoputeva, postoji jedna komponentna koja je najveći nosilac odgovornosti za sve u saobraćaju. To je psihičko stanje vozača.

Nervoza je razlog broj jedan razlog zašto dolazi do strašnih saobraćajnih nesreća. Potreban je samo jedan minut, jedna loša odluka, iskra nervoze da vozač pritisne gas i krene u put za nepovrat.

Zato, glavna stvar koja odvaja vozača veterana od vozača amatera baš i jeste sposobnost poštovanja pravila vožnje u optimalnom fizičkom i psihičkom stanju. Vi možete da vozite 20 godina. Ali ako sednete besni za volan, vi ste samo tempirana bomba na putu.

Iz tog razloga, izrazito je bitno da naučite da brinete o sebi kao vozaču pre nego što krenete da brinete o tome da li ćete stići negde na vreme. Vaša bezbednost u saobraćaju je delimično odgovornost drugih vozača, ali najviše je vaša sama. Vi ste ti koji drže volan u rukama, zapamtite to.


Ostavite Vaš komentar